مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 10:152024-01-18اقتصادي

گره منابع وام ازدواج، کور نیست


برخی مدیران بانکی دلیل عملی نشدن دستور ازدواجی رییس جمهور را کمبود منابع عنوان کرده اند.

در حالی که کارشناسان معتقدند این تسهیلات ردیف قانونی و کافی دارد و با کمتر از 4 درصد موجودی مردم در حساب های پس انداز و جاری قرض الحسنه می توان به همه ی 268 هزار متقاضی در صف، - برخی مدیران بانکی دلیل عملی نشدن دستور ازدواجی رییس جمهور را کمبود منابع عنوان کرده اند.

در حالی که کارشناسان معتقدند این تسهیلات ردیف قانونی و کافی دارد و با کمتر از 4 درصد موجودی مردم در حساب های پس انداز و جاری قرض الحسنه می توان به همه ی 268 هزار متقاضی در صف، وام ازدواج پرداخت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهیختگان نوشت: اغلب جوانان ایرانی برای ازدواج و تشکیل زندگی به تسهیلات قرض الحسنه امید بسته اند.

مهم ترین دغدغه ذهنی دختران و پسران مجرد، پس از یافتن شریک زندگی، تأمین کمک هزینه برای اجاره یک منزل آبرومندانه و تجهیز آن با لوازم اولیه و ضروری زندگی است.

با وجود این، طی سال های گذشته شبکه بانکی در فرآیند پرداخت این تسهیلات موانعی ایجاد کرده و جوانان بسیاری را در مسیر دریافت وام ازدواج، در صف های زمان بر و طولانی منتظر گذاشته است.

به همین دلیل، رییس جمهور در هفته ملی ازدواج (تیر ماه 1402)، طی نامه ای به محمدرضا فرزین، رییس بانک مرکزی خواستار تسریع پرداخت وام های ازدوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره منابع وام ازدواج، کور نیست

گره منابع وام ازدواج، کور نیست