مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 10:502024-01-17بين الملل

آمریکا انصارالله یمن را در لیست تروریستی قرار می دهد


حملات انصارالله یمن به کشتی های اسراییلی در دریای سرخ بر محبوبیت یمن در افکار عمومی منطقه و جهان اسلام و حتی در بین حامیان پرشمار فلسطین در غرب افزوده است.

- یک مقام آمریکایی روز سه شنبه گفت انتظار می رود دولت بایدن گروه انصارالله یمن ( غربی ها به این گروه حوثی ها می گویند) را دوباره در فهرست گروه های تروریستی خارجی قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، این مقام آمریکایی روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری سی بی اس آمریکا اعلام کرد در بحبوحه هدف قرار دادن کشتی های تجاری از سوی گروه انصارالله یمن، انتظار می رود دولت بایدن نام این گروه یمنی را که بر بخش وسیعی از یمن از جمله پایتخت تسلط دارد، دوباره در فهرست تروریستی قرار دهد.

دولت بایدن در فوریه سال 2021 و اندکی پس از به قدرت رسیدن، نام جنبش انصارالله یمن را از فهرست تروریستی وزارت خارجه خود خارج کرده است.

دولت آمریکا در زمان ترامپ نام انصارالله یمن را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده بود.

انصارالله یمن از سال 2015 مورد حمله 8 ساله ائتلافی به رهبری دولت سعودی قرار گرفت و سال گذشته در چارچوب یک توافق آتش بس حملات به یمن پایان یافته است.

  قرار دادن دوباره نام انصارالله یمن در فهرست تروریستی آمریکا می تواند کمک های بشر دوستانه بین المللی به این کشور جنگ زده و فقیر را تحت تاثیر قرار دهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا انصارالله یمن را در لیست تروریستی قرار می دهد

آمریکا انصارالله یمن را در لیست تروریستی قرار می دهد