مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 07:202023-12-30اجتماعي

سرمایه گِل آلود


رودخانه تلار با توانمندی هایی که برای حوزه های مختلف دارد به عنوان سرمایه ای محسوب می شود که گِل آلود بودن آن حکایت عجیب دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سوادکوه، رودخانه تلار از دامنه شمالی رشته کوه البرزسرچشمه می گیرد که از غرب به حوضه رودخانه بابلرود و از شرق به حوضه سیاهرود و از جنوب به حوزه آبریز تجن و از شمال به دریا محدود می شود و فاصله حدود 180 کیلومتری از ارتفاعات سوادکوه تا دریا را طی می کند.

این رودخانه از ارتفاعات 3 هزار و 700 متری کوه های گدوک، خطیرکوه، ورسک و اوریم سرچشمه می گیرد و پس از پیوستن به چندین شعبه در سوادکوه از قسمت غربی قائمشهر می گذرد و پس از عبور از شهرستان سیمرغ در قسمت غربی عرب خیل به دریا می پیوندد.

از مجموع حجم رودخانه تلار، حدود 100 میلیون متر مکعب آن مصارف کشاورزی دارد و حدود 5 برابر آن به دریا می ریزد.

گِل آلود بودن گاه و بیگاه رودخانه تلار به دلیل وجود سنک شکن ها و فاضلاب های صنعتی و خانگی است و ضرورت دارد تا شرکت های سنگ شکن بر طبق قوانین به نفع محیط زیست عمل کنند تا بهره برداری کشاورزی و گردشگری از آن برنامه ریزی شود.

* راه های صیانت از رودخانه تلاردر برابر آسیب ها رییس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه طرح بررسی و آسیب شناسی مسائل و تهدیدات وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گِل آلود

سرمایه گِل آلود