مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 08:402024-01-13اقتصادي

روزگار تلخ کارخانه قند ممسنی؛ همچنان شکر خام نیست


6 ماه از استقرار هیئت حمایت از صنایع کشور در کارخانه قندممسنی می گذرد و طبق قانون به زودی گزارش جامع فعالیت این هیئت به وزارت صنعت باید ارسال شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، کارخانه 57 ساله قندممسنی از صنایع به زمین خورده کشور در جریان خصوصی سازی بی ضابطه است که پس از گذشت بیش از ده سال خاموشی در برنامه های راهبردی دولت سیزدهم مبنی بر احیای واحد های راکد قرار گرفت و با خلع ید موقت مالک برای بازراه اندازی در به بخش دولتی واگذار شد.

هیئت حمایت از صنایع کشور 9 مرداد سال جاری کارخانه قندممسنی را تحویل گرفت و با استقرار مدیران اجرایی رسما کار خود را آغاز کرد.

گرچه تخصیص اعتبار به این واحد تولیدی از همان روزهای اول کلید خورد اما مسیر از افتتاح حساب و تا واریز وجه تقریبا یک ماه به طول انجامید.

در نهایت سی میلیارد برای آغاز فعالیت واریز شد اما سالها تأخیر در پرداخت حقوق کارگران به تجمعات مداوم در این کارخانه و جلوگیری از شروع فعالیت می انجامید.

تداوم این شرایط و عدم همکاری با هیئت حمایت برای تعمیرات و بازیابی توان تولیدی کارخانه سبب شد با تصویب شورای تامین استان بیش از 16 میلیارد تومان به عنوان قسط اول مطالبات به کارگران پرداخت شود و شروع فعالیت هیئت حمایت در کارخانه با مبلغ 12 میلیارد تومان کلید خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزگار تلخ کارخانه قند ممسنی؛ همچنان شکر خام نیست

روزگار تلخ کارخانه قند ممسنی؛ همچنان شکر خام نیست