مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 05:452024-01-13اقتصادي

نَشتی در زنجیره مالی تامین دارو/ نیاز 125 هزار میلیاردی دارو در 1403


مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه زنجیره مالی تامین دارو نشتی دارد و باید ارزیابی شود، تاکید کرد: اگر قرار است مشکلات حوزه دارو برطرف شود باید چرخه مالی زنجیره دارو بسته شود و پول دارو نباید صرف حوزه های دیگر و سایر خریدها و ردیف ها شود.

- مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه زنجیره مالی تامین دارو نشتی دارد و باید ارزیابی شود، تاکید کرد: اگر قرار است مشکلات حوزه دارو برطرف شود باید چرخه مالی زنجیره دارو بسته شود و پول دارو نباید صرف حوزه های دیگر و سایر خریدها و ردیف ها شود.

دکتر محمد پیکانپور در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه نقدینگی چالش اصلی حوزه دارو است، بیان کرد: اگر قانون بودجه 1403 به درستی تدوین شود و حساب دارو از سایر حساب ها به درستی تفکیک شود، سامانه پرداخت برخط معوقات بیمه ای و اعتبارات دارویاری راه اندازی شود و پرداخت منطقی از خزانه به ذی نفع نهایی بدون دست اندازیِ بخش های مختلف صورت گیرد، مشکلات مربوط به تامین دارو مرتفع خواهد شد.

او تاکید کرد: صنعت دارو این قابلیت را دارد که با توجه به منابع جاری در حوزه، خود را مدیریت کند؛ مشروط به اینکه منابع از این حوزه خارج نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نَشتی در زنجیره مالی تامین دارو/ نیاز 125 هزار میلیاردی دارو در 1403

نَشتی در زنجیره مالی تامین دارو/ نیاز 125 هزار میلیاردی دارو در 1403