مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 17:102024-01-18بين الملل

مالچ پاشی در شنزارهای کرخه؛ تهدید یا فرصت؟


علی رغم اینکه فعالان محیط زیست خوزستانی نسبت به مالچ پاشی در شنزارهای کرخه ابراز نگرانی می کنند اما منابع طبیعی مالچ پاشی را راهی برای جلوگیری از فرسایش ماسه زار و ایجاد زیستگاه مناسب برای زندگی گیاهان و جانوران می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، دوستداران محیط زیست در سال های اخیر همواره نسبت به آسیب های جبران ناپذیر مالچ پاشی هشدار داده اند و خواستار جایگزینی روش بی خطری هستند که اکوسیستم های طبیعی را تغییر ندهد و زندگی جانداران را تهدید نکند.

  فعالان محیط زیستی مالچ پاشی را خیانت به محیط زیست می دانند چرا که عنوان می کنند استفاده از این ماده که از مشتقات نفت محسوب می شود، علاوه بر اینکه ضریب حرارتی  منطقه را افزایش می دهد باعث مرگ برخی از حشرات و گیاهان می شود و برای مردم منطقه نیز مضراتی به همراه دارد.

روش های بی خطر جایگزین مالچ پاشی شود در همین ارتباط جواد الهایی سحر فعال محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه نتیجه ی مالچ پاشی چیزی جز سمی کردن زمین نیست، اظهار کرد: ما می توانیم به جای استفاده از مالچِ سمی، برای تثبیت ماسه زارها از کِشت گیاهان بومی و درختچه هایی که خاستگاه آنها در استان خوزستان است، استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالچ پاشی در شنزارهای کرخه؛ تهدید یا فرصت؟

مالچ پاشی در شنزارهای کرخه؛ تهدید یا فرصت؟