مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 13:262023-12-29سياسي

آیت الله اعرافی: بی حجابی زنگ خطری برای تمدن اسلامی و گفتمان انقلاب است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز هشتم دی ماه در نماز جمعه قم که در مصلای قدس برپا شد، با بیان اینکه اگر اتصال ما با خداوند برقرار شود خداوند نیز چتر ویژه عنایت خود را شامل حال ما می کند، اظهار کرد: زمانی که ما جمعه ها در کنار هم به عبادت و ذکر خدا می پردازیم، نزدیک شدن به مقام تفاوت و کسب فیض خاص الهی و مشمول معیت خاص خداوند شدن را تمرین می کنیم.

وی اضافه کرد: عبادت قانون حاکم بر عالم است و معنای لغوی آن تزرع و خشوع است، معنای خاص آن تعبدیات و معنای دیگر آن هر اقدامی برای خداوند متعال است حتی اگر جزو عبادات خاص نباشد اما اگر برای خدا انجام شد موجب عنایت خواهد شد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این منظر و رویکرد، عبادت را منحصر به نماز، دعا و مناجات نکرده است بلکه می گوید که همه مستحبات غیرعبادی و همه امور مشروط و مباح و حتی ترک محرمات و مکروهات را می توان به عبادت مبدل کرد.

وی معنای دیگر عبادت را عبارت از عبادت در جهان تکوین و در سراسر عالم هستی دانست و گفت: از کوچک ترین ذرات عالم در درون اتم تا بزرگ ترین ذرات عالم، بر اساس آیات قرآن کریم خداوند را عبادت می کنند و این عبادت یک دایره جدیدی است که در قرآن به آن اشاره شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اعرافی: بی حجابی زنگ خطری برای تمدن اسلامی و گفتمان انقلاب است

آیت الله اعرافی: بی حجابی زنگ خطری برای تمدن اسلامی و گفتمان انقلاب است