مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 18:552023-12-27اقتصادي

صرفه جویی 8.5 میلیون متر مکعبی آب با الگوی کشت در فامنین و قهاوند


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 8.

5 میلیون متر مکعب آب با اجرای الگوی کشت در فامنین و قهاوند صرفه جویی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، رضا بهراملو عصر امروز در سفر قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به استان در جلسه تبیین الگوی کشت در سالن جهاد کشاورزی با بیان اینکه الگوی کشت بیش از 50 سال مطرح شده اما عملیاتی نشده است اظهار کرد: این الگو برای اولین بار در دولت سیزدهم پیگیری و در وزارتخانه رونمایی شده است.

  وی با بیان اینکه در استان همدان که از مناطق کم آب به حساب می آید نیز طرح الگوی کشت رونمایی و 100 هزار هکتار از اراضی استان پایلوت شد افزود: بحران آب شرایط ویژه در مناطق فامنین و قهاوند ایجاد کرده است.

  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: در راستای اجرای طرح الگوی کشت جلسات متعددی برگزار و از زوایا و ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

  وی بیان کرد: به منظور اجرای الگوی کشت اختلاف درآمد کشاورز به صورت جدول ماتریسی مورد بررسی قرار گرفت چراکه جایگزینی محصول پرآب بر با محصولات کم آب بر اختلاف درآمد برای کشاورز در پی دارد.

  بهراملو با اشاره به اینکه موضوع دوم الگوی کشت ذخیره آب و بهینه استفاده کردن از این منبع است اظهار کرد: در نقاط مختلف اعم از فامنین به میزان 60 هزار هکتار و قهاوند 40 هزار هکتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 8.5 میلیون متر مکعبی آب با الگوی کشت در فامنین و قهاوند

صرفه جویی 8.5 میلیون متر مکعبی آب با الگوی کشت در فامنین و قهاوند