مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 16:202024-01-10اقتصادي

بارورسازی ابرها چگونه است؟


بارورسازی ابر ها یا ابرآمایی تعدیل وضع هوا به وسیله افزودن مواد به داخل یک ابر با هدف تقویت تشکیل و رشد «بلور های یخ» (Ice Crystal) در ابر های سرد (بیشتر حجم ابر در دمای زیر صفر درجه سلسیوس است) و رشد قطرک های درون ابر های گرم (بیشتر حجم ابر دارای .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، به عبارت دیگر باروری ابر ها روشی برای تأثیرگذاری بر روی ابر های طبیعی است که در آن با استفاده از مواد شیمیایی آب بیشتری از ابر به شکل باران یا برف درست می شود.

 بیشترین عواملی که در باروری ابر ها برای تولید باران سرد و طرح های باروری ابر ها برای تقویت بارش برف به کار می روند یدید نقره و یخ خشک (دی اکسید کربن منجمد) هستند.

عواملی دیگر مانند گاز های مایع (به عنوان مثال نیتروژن مایع) نیز می توانند برای بارور کردن ابر ها در این دسته مورد استفاده قرار گیرند.

تعدیل آب و هوا تعدیل وضع هوا تلاش بشر جهت ایجاد تغییر کوتاه مدت آب و هوای طبیعی است که در بیشتر مناطق دنیا به منظور افزایش بارش از ابرها، کاهش اثرات منفی طوفان های تندری ، کاهش تگرگ از طوفان های تگرگ و از بین بردن مه در فرودگاه های پرترافیک یا بزرگراه ها انجام می شود.

افزایش تقریبی10 تا 20 درصد بارندگی سالیانه، باعث افزایش بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و دریاچه های مورد استفاده برای آشامیدن، کشاورزی و تولید نیروی برق آبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارورسازی ابرها چگونه است؟

بارورسازی ابرها چگونه است؟