مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 18:252024-01-07سياسي

سالگرد یک آبروریزی بزرگ در آمریکا!


بر اساس بند سوم اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی آمریکا، فردی که به عنوان رییس جمهور آمریکا سوگند یاد می کند، اگر در ایجاد شورش و آشوب در آمریکا نقش داشته باشد، - بر اساس بند سوم اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی آمریکا، فردی که به عنوان رییس جمهور آمریکا سوگند یاد می کند، اگر در ایجاد شورش و آشوب در آمریکا نقش داشته باشد، بایستی از حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور محروم شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الف نوشت؛ بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران حوزه سیاست داخلی آمریکا، بر این باورند که روز ششم ژانویه سال 2021 را بایستی روزی تاریخی در این کشور دانست.

در این روز، حامیان دو آتشه دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا که از شکست وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از جو بایدن، رییس جمهور کنونی این کشور عصبانی و ناراضی بودند، به منظور ممانعت از اقدام کنگره آمریکا در تصویب نتیجه نهایی انتخابات مذکور، به ساختمان کنگره حمله کردند.

حمله ای که موجب دستگیری هزاران نفر، محکومیت صدها نفر، و کشته شدن 7 آمریکایی شد.

دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا نیز به دلیل ایفای نقش منفی در قالب رویداد مذکور، با 4 پرونده جنایی و قضایی مواجه شد که البته هنوز هم با آن ها درگیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالگرد یک آبروریزی بزرگ در آمریکا!

سالگرد یک آبروریزی بزرگ در آمریکا!