مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 14:152024-01-20پزشكي

توصیه ای برای به تعویق انداختن زوال عقل


با توجه به آزمایش های جدید در بیمارستان عمومی «ماساچوست»، مصرف روزانه مولتی ویتامین می تواند تا دو سال مانع از زوال قدرت شناختی مغز شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، کاهش قدرت شناختی مغز یکی از اولین نشانه های مرتبط با زوال عقل و آلزایمر است که حدود 55 میلیون نفر در سراسر جهان را درگیر کرده است.

شیراگ ویاس ، نویسنده ارشد این مطالعه در این باره می گوید: کاهش قدرت شناختی یکی از مهم ترین دغدغه های سلامت در میان افراد مسن است و مصرف روزانه مولتی ویتامین می تواند به عنوان یک راهکار بالقوه و مفید برای کند کردن روند کاهشیِ قدرت شناختیِ مغز به کار رود.

نتایج جدیدی هم در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است که نشان می دهد مصرف روزانه مولتی ویتامینی که حاوی 20 ماده مغذی اساسی است مانع از دست دادن حافظه و کاهش قدرت شناخت مغز می شود.

این مطالعه بیش از دو سال به ارزیابی 573 نفر پرداخته است.

افرادی که مولتی ویتامین مصرف می کردند در مقایسه با کسانی که دارونما داشتند، پیشرفت قابل توجهی در توانایی برای یادگیری، ذخیره و فراخواندن اطلاعات نشان دادند.

متخصصان همچنین پیشرفت هایی را در زمینه جهت گیری، توجه، سلیس بودن زبان و توانایی های مرتبط با آن که جزو استانداردهای جهانی قدرت شناختی محسوب می شوند، مشاهده کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه ای برای به تعویق انداختن زوال عقل

توصیه ای برای به تعویق انداختن زوال عقل