مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 15:352024-01-18سياسي

اعمال مخصوص لیله الرغائب


لیله الرغائب یا شب آرزوها نخستین شب جمعه از ماه رجب است که در روایات ماهِ خدا لقب گرفته و در بیان ارزش آن، فضائل بسیاری را ذکر کرده اند.

بنابر روایات، - لیله الرغائب یا شب آرزوها نخستین شب جمعه از ماه رجب است که در روایات ماهِ خدا لقب گرفته و در بیان ارزش آن، فضائل بسیاری را ذکر کرده اند.

بنابر روایات، در این شب درهای رحمت و مغفرت الهی به سوی بندگان گشوده شده است و عرشیان و فرشیان همه دعوت شده اند تا در ضیافتِ دعا و بزمِ نیایش زمینیان حضور به هم رسانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیامبر خدا صلوات الله علیه در حدیثی در باب بیان فضیلت بسیار ماه رجب فرموده اند: از نخستین شب جمعه ماه رجب غفلت نکنید که ملائکه و فرشتگان آن را لیله الرغائب نامیده اند .

در ادامه نگاهی می شود به اعمال مخصوص لیله الرغائب یا شب آرزوها.

لیله الرغائب چه شبی است؟ لیله الرغائب (برگرفته از واژه رغبت در زبان عربی به معنی: شب آرزوها) به اولین شب جمعهٔ ماه مبارک رجب گفته می شود.

در روایات و تعالیم اسلامی اینگونه آمده است که در این شب، ملائک بر زمین فرود می آیند تا رحمت بیکران الهی را به انسان ها هدیه کنند.

ماه رجب، نخستین ماه از ماه های حرام و بنابر روایات ماهِ خدا و بهترین اوقات برای ابراز بندگی و عبادت و دعا و استغفار است و رحمت و مغفرت الهی در این ماه در حال نزول و ریزش بر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال مخصوص لیله الرغائب

اعمال مخصوص لیله الرغائب