مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 13:502023-12-22اقتصادي

بلا تکلیفی در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم


قیمت خرید تضمینی گندم به علت اختلاف نظراتی که بوده هنوز ابلاغ نشده، درنهایت هرآنچه که نهایی شود؛ طبق قانون، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگاراقتصادی توانا، داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در برنامه صف اول شبکه خبر اظهار داشت: آنچه در قانون تصویب شده است قیمت تضمینی گندم است و ما مقید به تعیین قیمت تضمینی گندم هستیم ، نه خرید تضمینی، این دو با هم تفاوت بسیار دارد.

وی گفت: درخرید تضمینی هر آنچه تولید شده دولت باید خریداری کند، انبارداری کند، سیلو داری کند و بعد در اختیار مصرف کننده قراردهد.

ما دو نوع مصرف کننده داریم: مردم و مصارف صنعتی.

یک؛ مردم: که تامین نان مورد نیاز آن ها بر عهده دولت است، دوم؛ مصارف صنعتی: آرد، نان و گندم است که در حال مذاکراتی با وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا بخشی ار خرید تضمینی گندم مصرف کنندگان صنعتی با قیمت تضمینی را خودشان خریداری و انبارداری کنند.

منظور در ادامه در مورد مشخص شدن قیمت تضمینی گندم گفت: در یک کمیسیون مذاکراتی شده اما به علت اختلاف نظرات هنوز ابلاغ نشده که در صورت نهایی شدن با آن فرآیندی که تعریف کردیم؛ طبق قانون توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ خواهد شد.

طبق قانون دولت باید قبل از آغاز سال زراعی قیمت های سال بعد را اعلام کند تا کشاورز با نگاهی بازتر محصول خود را برای کشت انتخاب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلا تکلیفی در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم

بلا تکلیفی در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم