مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 12:102023-12-23اجتماعي

مهاجرت عجیب 240 گونه پرنده به تهران


حواصیل های خاکستری به عنوان آخرین گونه مهاجر در هفته جاری به تهران آمدند تا زمستان گذرانی خود را در اقلیمی گرم تر از موطن اصلی سپری کنند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، هوای گرم و مرطوب اقلیم تهران به نسبت اقلیم های بالاتر از یک سو و غذا از سوی دیگر موجب شده که پرندگان مهاجر از کشورهای شمالی به سمت این شهر گسیل یابند؛ حتی آلودگی هوا هم آنها را از این تصمیم منصرف نکرده است.

اگرچه در استان تهران تالاب های چندانی برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر باقی نمانده و 70درصد از آنها به واسطه طولانی شدن دوره خشکسالی خشکیده اند اما سایت های پرنده نگری که اطراف تالاب های تهران قرار دارند، طی دهه اخیر 240گونه را در این شهر ثبت کرده اند.

هر ساله همزمان با آغاز فصل پاییز و سردشدن هوا، پرندگان مستقر در منطقه های سردسیر کشورهای قفقاز و آسیای میانه و گاه تا آسیای شرقی به منظور گذراندن فصل سرما به مناطق معتدل و گرمسیری کوچ می کنند که بین راه، تالاب ها و آبگیرهای متعدد ایران را به عنوان زیستگاه موقت انتخاب می کنند.

چیزی که بیش از همه باعث جذب این پرندگان به اقلیم شهری نظیر تهران می شود، رطوبتی است که حوالی تالاب ها و ماندآب های پایتخت وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت عجیب 240 گونه پرنده به تهران

مهاجرت عجیب 240 گونه پرنده به تهران