مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 08:302024-01-20اقتصادي

سه چالش اصلی برای همکاری دانشگاه با صنعت در حوزه هوش مصنوعی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد نیک آبادی در مراسم افتتاح مرکز پژوهشی سامانه های هوشمند دیجیتال دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: - مدیر گروه هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعتبارات، تعریف درست نیاز ها و زیر ساخت ها را سه چالش همکاری با نهاد ها دانست و گفت: برای توسعه تحقیقات نیاز به توسعه زیر ساخت‎ها داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد نیک آبادی در مراسم افتتاح مرکز پژوهشی سامانه های هوشمند دیجیتال دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کشور در رتبه بندی های حوزه هوش مصنوعی از نظر تولید علم در حدود رتبه 16 قرار دارد، ولی در استفاده از آن در حدود رده 70 تا 80 جهانی قرار داریم.

نیک آبادی ادامه داد: ما شرکت های استارت آپی در حوزه هوش مصنوعی را حمایت می کنیم و محصولات خوبی نیز تولید می کنند، ولی از آنجایی که بازار خوبی ندارند، تا این حمایت برقرار است، این شرکت و تولید آن هست و به محض قطع شدن حمایتها، شرکت ها منحل میشوند، چون بازاری در اختیار ندارد.

مدیر گروه هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: ما با مجموعه‎های مختلفی در حوزه هوش مصنوعی همکاری داشته ایم و آسیب شناسی هم داشتیم و این را اعلام کردیم و راهکار هایی نیز برای آن ارائه کردیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه چالش اصلی برای همکاری دانشگاه با صنعت در حوزه هوش مصنوعی

سه چالش اصلی برای همکاری دانشگاه با صنعت در حوزه هوش مصنوعی