مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 09:452024-01-20اقتصادي

گلستان پیشتاز سَهم بَری از رونق دیپلماسی اقتصادی ایران و ترکمنستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو، علی قاسمعلی؛ تحقق توسعه فراگیر و دستیابی به شکوفایی همه جانبه یک کشور در بخش های اقتصادی، - برخورداری از مزیت خاص سرزمینی و ترانزیتی سبب شده تا مدیران گلستانی به دنبال بهبود مراودات تجار و بازرگانان بومی و همچنین افزایش سهم بری از رونق دیپلماسی اقتصادی ایران با کشور ترکمنستان باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه استان های خبرگزاری دانشجو، علی قاسمعلی؛ تحقق توسعه فراگیر و دستیابی به شکوفایی همه جانبه یک کشور در بخش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیازمند بهره گیری از همه ظرفیت های سرزمینی و ژئوپلیتیکی است.

گسترش دیپلماسی و تقویت ارتباط با سایر کشور ها به ویژه همسایگان از جمله فرصت هایی است که می تواند زمینه پیشرفت و تعالی کشور را تسهیل کند.

  کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور مرز آبی و خاکی مشترک دارد؛ فرصتی ارزشمند برای بهبود تعاملات خارجی  و در نتیجه ارتقای جایگاه سیاسی اقتصادی کشور در تعاملات بین المللی است که می تواند به بهبود شرایط اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور کمک شایانی کند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم رویکرد جدیدی در حوزه دیپلماسی کشور شکل گرفت؛ استفاده حداکثری از ظرفیت همسایگان برای افزایش نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، یکی از رویکرد های ثمربخش این دول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلستان پیشتاز سَهم بَری از رونق دیپلماسی اقتصادی ایران و ترکمنستان

گلستان پیشتاز سَهم بَری از رونق دیپلماسی اقتصادی ایران و ترکمنستان