مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 09:152024-01-08پزشكي

این بیماری خاموش را بشناسید


کارشناس بیماری های غیر واگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یکی از شایع ترین بیماری های غدد و متابولیک دیابت و فشارخون است که  یک بیماری خاموش نامیده می شود به طوری که نیمی از افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و اگر به موقع تشخیص داده نشود .

- ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس بیماری های غیر واگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یکی از شایع ترین بیماری های غدد و متابولیک دیابت و فشارخون است که  یک بیماری خاموش نامیده می شود به طوری که نیمی از افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و اگر به موقع تشخیص داده نشود و درمان مناسب برای کنترل آن صورت نگیرد، عوارض خطرناکی به دنبال دارد.

منصوره عباسی، کارشناس بیماری های غیر واگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت وگو با ایسنا گفت: دیابت همانند بیماری فشارخون بالا یکی از شایع ترین بیماری های غدد و متابولیک یک بیماری خاموش است به طوری که نیمی از افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و اگر به موقع تشخیص داده نشود و درمان مناسب برای کنترل آن صورت نگیرد، عوارض خطرناکی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه دیابت نوع 2 که 95 درصد از دیابتی ها را شامل می شود، اظهار کرد: عوامل رفتاری شامل تغذیه نامناسب، تحرک بدنی ناکافی، استعمال دخانیات، چاقی مرتبط است که با تغیی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری خاموش را بشناسید

این بیماری خاموش را بشناسید