سهم قهرمانان ملی از سینمای ایرانفاطمه قربانی رضوان؛ صنعت سینما در کمپانی های بزرگ غربی سالهاست که به صنعت قهرمان سازی تبدیل شده است. صنعتی که هر ساله با طراحی و ساخت بدل هایی از قهرمانان مردمی به جامعه جهانی معرفی می شوند تا در قدم بعدی در جایگاه الگوگیری . - در شرایطی که دنیای غرب هر ساله به تولید ابرقهرمان های فانتزی می پردازد و در سطح بین المللی آن ها را معرفی میکند، سینمای ایران با داشتن قهرمان های واقعی که نام آن ها نیز در سطح بین المللی شنیده شده است از این ظرفیت استفاده نمی کند. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- فاطمه قربانی رضوان؛ صنعت سینما در کمپانی های بزرگ غربی سالهاست که به صنعت قهرمان سازی تبدیل شده است. صنعتی که هر ساله با طراحی و ساخت بدل هایی از قهرمانان مردمی به جامعه جهانی معرفی می شوند تا در قدم بعدی در جایگاه الگوگیری برای مخاطبان قرار گیرند. کمپانی ها به واقع درک کرده اند که در جامعه جهانی آنچه نیاز مخاطب را برای ایجاد حس امنیت شکل می دهد داشتن الگویی هر چند غیر واقعی، اما ابرقهرمانی است. درواقع فیلمسازان غربی دانسته اند در جامعه ای که کمتر قهرمان واقعی را می توان یافت که شخصیت رسمی و قابل قبول در سطح جامعه از سوی تمامی افراد داشته باشد بهترین اقدام قهرمان سازی است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |