مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 09:102023-12-24پزشكي

فشارخون بالا و دیابت، از علل اصلی سکته های قلبی و مغزی


رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیماری های فشار خون بالا و دیابت را از علل اصلی سکته های قلبی و مغزی و آسیب های کلیوی و چشمی دانست و گفت: اگر این دسته از مبتلایان به موقع شناسایی و درمان شوند، - ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیماری های فشار خون بالا و دیابت را از علل اصلی سکته های قلبی و مغزی و آسیب های کلیوی و چشمی دانست و گفت: اگر این دسته از مبتلایان به موقع شناسایی و درمان شوند، می توان از بسیاری از عوارض جلوگیری کرد.

دکتر علی اصغر خیرخواه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت از 20 آبان تا 15 دی در جنوب کرمان همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: در اجرای این پویش افراد 18 سال به بالا و زنان باردار در تمام گروه سنی از لحاظ فشار خون و دیابت غربالگری می شوند و آموزش های خودمراقبتی را دریافت می کنند.

وی فشار خون بالا را یک بیماری کشنده خاموش عنوان کرد که معمولاً بدون علامت است و به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا از وجود آن بی خبر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت استقبال عمومی از پویش ملی سلامت را در جنوب کرمان مثبت ارزیابی کرد و افزود: از آغاز این پویش تاکنون 209 هزار و 407 نفر در مناطق شهری و روستایی زیرمجموعه دانشگاه غربالگری شده اند که از این تعداد، 1347 نفر مشکوک به دیابت و 8597 نفر مستعد ابتلا به دیابت بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشارخون بالا و دیابت، از علل اصلی سکته های قلبی و مغزی

فشارخون بالا و دیابت، از علل اصلی سکته های قلبی و مغزی