مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 21:302023-12-24بين الملل

انگلیس کشتی نظامی به گویان می فرستد


وزارت دفاع انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که اواخر ماه جاری [میلادی] یک کشتی نظامی در نزدیکی گویان مستقر خواهد کرد، این درحالی است که این کشور آمریکای جنوبی بر سر منطقه نفت خیز «اِسِکیبو» با همسایه خود ونزوئلا با اختلاف مرزی مواجه است.

- به گزارش  تابناک از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای بدون اشاره به ونزوئلا یا مناقشه مرزی موجود بین کاراکاس و گویان اعلام کرد که کشتی گشتی نیروی دریایی سلطنتی موسوم به اچ ام اس ترنت (HMS Trent) را [در گویان] مستقر خواهد کرد.

سخنگوی این وزارتخانه در این باره گفت: کشتی اچ ام اس ترنت اواخر این ماه [میلادی] از متحد منطقه ای و شریک مشترک المنافع گویان به عنوان بخشی از سلسله تعاملات در منطقه در طول ماموریت گشت زنی خود در اقیانوس اطلس بازدید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، استقرار این کشتی نظامی به دنبال سفر وزیر خارجه انگلیس به گویان در اوایل ماه جاری [میلادی] است که با هدف نشان دادن حمایت از این متحد و مستعمره سابق این کشور انجام شد.

گویان و ونزوئلا پیشتر توافق کردند که برای حل اختلافات ارضی در مورد منطقه اِسِکیبو ، از استفاده از زور خودداری کنند و تنش ها را در طول مناقشه طولانی مدت خود، تشدید نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس کشتی نظامی به گویان می فرستد

انگلیس کشتی نظامی به گویان می فرستد