مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 10:352023-12-30اقتصادي

تلاش دولت سیزدهم برای افزایش حجم مبادلات با تاجیکستان


وزیر نیرو با اشاره به اینکه از پنج شرکت ایرانی فعال در سد و نیروگاه راغون تاجیکستان حمایت می کنیم،گفت: دولت سیزدهم در تلاش است تا حجم مبادلات با کشورهای دوست همانند تاجیکستان را افزایش دهد.

- وزیر نیرو با اشاره به اینکه از پنج شرکت ایرانی فعال در سد و نیروگاه راغون تاجیکستان حمایت می کنیم،گفت: دولت سیزدهم در تلاش است تا حجم مبادلات با کشورهای دوست همانند تاجیکستان را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر محرابیان در جریان بازدید از سد و نیروگاه راغون تاجیکستان که بخش هایی از این پروژه بزرگ به دست پیمانکاران ایرانی در حال احداث و توسعه است، گفت: نیروگاه راغون تاجیکستان بلندترین سد جهان با گنجایش 14 میلیارد متر مکعب ذخیره آب است که شش واحد نیروگاهی هر کدام به ظرفیت 600 مگاوات دارد.

وی افزود: تاکنون دو واحد این نیروگاه به بهره برداری رسیده و قرار است مجموعاً 3600 مگاوات تولید برق داشته باشد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در اجرای این سد پیمانکاران ایرانی نقش فعالی داشته اند، افزود: با توجه به استمرار فرایند ساخت و تکمیل این پروژه همچنان از خدمات شرکت های فنی مهندسی ایرانی استفاده می شود.

محرابیان هدف از این بازدید را بررسی وضعیت شرکت های فعال ایرانی در این پروژه بزرگ و بین المللی عنوان و تاکید کرد: پشتیبانی از شرکت های ایرانی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش دولت سیزدهم برای افزایش حجم مبادلات با تاجیکستان

تلاش دولت سیزدهم برای افزایش حجم مبادلات با تاجیکستان