مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 12:002024-01-09فرهنگي

برگزاری آیین سنتی «جل جلانی» در روستای طامه نطنز


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: آیین سنتی «جل جلانی» در روستای طامه از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز به مدت سه شب برگزار می شود.

- ایسنا/اصفهان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: آیین سنتی جل جلانی در روستای طامه از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز به مدت سه شب برگزار می شود.

حسین یزدانمهر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آیین سنتی جل جلانی در سه شب پیاپی 17، 18 و 19 دی ماه هر سال در روستای طامه نطنز برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم قدیمی به این صورت است که جوانان و نوجوانان روستا غروب دور هم جمع شده و تعدادی از آنها در دامنه کوه های مشرف به روستا و باغات و مزارع، آتش روشن می کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: بعد از روشن کردن آتش، تعدادی از مردم به زمین ها و باغات خود سرکشی کرده و سنگی را در گلوگاه درخت قرار می دادند که معتقد بودند این کار باعث افزایش باردهی باغات در بهار و تابستان می شود.

وی تصریح کرد: پس از گذشت پاسی از شب جوانان شرکت کننده به صورت گروهی در کوچه های روستا به حرکت درآمده و در مقابل خانه ها ایستاده و سرود مرسوم به این مراسم را می خوانند.

یزدانمهر خاطرنشان کرد: پس از اتمام شعر صاحب خانه مقداری آجیل محلی یا تحفه ای دیگر از روستا را در سینی گذاشته و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آیین سنتی «جل جلانی» در روستای طامه نطنز

برگزاری آیین سنتی «جل جلانی» در روستای طامه نطنز