مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 12:502024-01-08سياسي

پنج چالش حقوقی زنان و خانواده از دیدگاه قاضی سابق دیوان عالی کشور


قاضی سابق دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه باید خواسته ها و حقوق خود را از قوه قضاییه مطالبه کنیم، گفت: در حوزه زنان و خانواده با چند چالش حقوقی مواجه هستیم که قوه قضاییه می تواند این چالش ها را برطرف کند.

- قاضی سابق دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه باید خواسته ها و حقوق خود را از قوه قضاییه مطالبه کنیم، گفت: در حوزه زنان و خانواده با چند چالش حقوقی مواجه هستیم که قوه قضاییه می تواند این چالش ها را برطرف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پوران ولویون در نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن که امروز در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد، به مهمترین چالش های حقوقی زنان و خانواده از دید قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی ما 177 اصل دارد که در اصل 156 قانون قوه قضاییه را معرفی می کند و آن را پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی افراد می داند و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه را بر عهده این قوه قرار می دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: قانون اساسی تاکید می کند از حقوق آحاد ملت بدون هیچ تمایزی حمایت کند و متجاوزان حقوق مردم را بدون مسامحه مجازات کند و ما نیز باید این امر را از دستگاه قضایی مطالبه کنیم.

قاضی سابق دیوان عالی کشور همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جامعه ما رگه های بی عدالتی و تبعیض زنان و خانواده مشاهده می شود و ما باید علاوه بر اجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج چالش حقوقی زنان و خانواده از دیدگاه قاضی سابق دیوان عالی کشور

پنج چالش حقوقی زنان و خانواده از دیدگاه قاضی سابق دیوان عالی کشور