مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 15:202023-12-26اقتصادي

نقش ارمنیان در پیشرفت موسیقی ایران


موسیقی ارمنی سابقه ای چند هزار ساله دارد.

دودوک به عنوان یک ساز ارمنی، دارای سابقه ای کهن است که به حدود 1200 سال پیش از میلاد، یعنی تقریبا 3200 سال قبل، - موسیقی ارمنی سابقه ای چند هزار ساله دارد.

دودوک به عنوان یک ساز ارمنی، دارای سابقه ای کهن است که به حدود 1200 سال پیش از میلاد، یعنی تقریبا 3200 سال قبل، برمی گردد.

نمونه دیگر، سنج هایی هستند که به قرن هفتم پیش از میلاد، تعلق دارند و در منطقه ای به نام کارمیر بلور (تپه قرمز) که به آن تیشبانی نیز می گویند، در ارمنستان، کشف شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایرنا نوشت: هدف از این یادداشت، البته بررسی این قدمت نیست، بلکه صرفا به نقش و تاثیر ایرانیان ارمنی در پیشرفت، رشد، بلوغ، بالندگی و پویایی هنر موسیقی ایران در دوران معاصر پرداخته خواهد شد.

یحیی تارساز و ارتقا کیفیت ساخت تار در ایران هوهانس آبکاریان معروف به استاد یحیی تارساز را به عنوان یکی از نخستین سازندگان حرفه ای آلات و ادوات موسیقی در ایران می شناسند که از همان ابتدای کار، روند کیفی ثابت و مستمری را برای کار خود در نظر گرفت و بیشترین تلاش را برای بهتر شدن فرآیند ساخت و در نتیجه، بهبود کیفیت تار به کار برد.

کیفیت کار این استاد به گونه ای بود که تارِ یحیی را اشرف تارها و صدای آن را یکی از بهترین صداهای ساطع شده از ساز تار می دانند و این و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ارمنیان در پیشرفت موسیقی ایران

نقش ارمنیان در پیشرفت موسیقی ایران