مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 09:552023-12-24سياسي

گًرگرفتگی دوران یائسگی را چطوردرمان کنیم؟


در این صفحه از زندگی، قصد آن را داریم تا چند کلامی از دغدغه های جسمی بانوان در بدو ورود به سنین میانسالی و پس از آن بگوییم.

از مرحله ای دوست نداشتنی که خبر از پایان تجربه مادری را می دهد! از پدیده ای که اجتناب ناپذیراست و دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد! - گروه زندگی:  بر کسی پوشیده نیست و همه به این  مسئله اذعان دارند که خانم ها غالباً از بیان عدد سن و سالشان پرهیز می کنند و پذیرش گذر از جوانی و ورود به میانسالی برای بسیاری از بانوان ناخوشایند است.

با این حساب مسئله یائسگی و به نوعی  عدم توانایی بانوان در امر باروری می تواند مرحله ای بسیار مهم و حساس  در زندگی آن ها تلقی شود.

فاطمه عدالت فر کارشناس مامایی، درباره زیر و بم این پدیده طبیعی و زنانه توضیح می دهد.

  یائسگی؛ پدیده ای که دیر یا زود سر می رسد *اساس تخمین و تشخیص سن یائسگی سن اصلی یائسگی باتوجه به سن مادر، خواهرها، خاله ها و به طورکلی فامیل درجه یک مادری خانم مشخص می شود.

مثلاً خانمی که می گوید مادر و یا خواهر من 60 سالگی یائسه شده اند انتظار می رود که ایشان هم در همان سنین این پدیده را تجربه کند.

ولی به طورکلی 45_55 سال سنی است که خانم ها باید انتظار آن را داشته باشند که یا یائسه بشوند و یا علایم قبل از آن را مشاهده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گًرگرفتگی دوران یائسگی را چطوردرمان کنیم؟

گًرگرفتگی دوران یائسگی را چطوردرمان کنیم؟