مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 دی 1402 ساعت 11:302024-01-04سياسي

عضویت در بریکس چه مزایای اقتصادی برای ایران دارد؟


به گفته کارشناسان، عضویت در بریکس پتانسیل خوبی برای مراوده با کشورهای عضو از لحاظ صادرات، دلارزدایی و رفع تحریم ها ایجاد می کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضویت دائم در گروه اقتصادهای نوظهور جهانی یک پیشرفت تاریخ ساز و موفقیت استراتژیک برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب می شود.

ایران از سال گذشته و پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، محور تقویت روابط سیاسی و تجاری با کشورهای همسایه و نیز متحدان خود در شرق را تقویت کرده؛ رویکردی که هدف از آن باز کردن اقتصاد ایران و مقابله با تحریم های اقتصادی آمریکاست.

برخی کارشناسان اذعان می کنند که ایران از عضویت در بریکس مسائلی همچون دلارزدایی و دور زدن تحریم ها را دنبال می کنند که امیدواریم از این فرصت با ایجاد شرایط لازم به خوبی استفاده شود .

عضویت در بریکس فرصت  مناسبی برای کشور ماست حسین جوشقانی کارشناس اقتصادی در این خصوص گفت: عضویت در بریکس و مراودات تجارت بین الملل به کشورهای عضو منجر به کاهش هزینه های تجاری و گمرکات می شود که براین اساس کشورهایی که وارد معاهدات می شوند، این انگیزه را پیدا می کنند که با کشورهای عضو مبادله داشته باشند.

او با بیان اینکه پیوستن به این مراودات بین الملل مثبت است، افزود: کشورهای عضو بریکس به سبب تنوع جغرافیایی بزرگ هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت در بریکس چه مزایای اقتصادی برای ایران دارد؟

عضویت در بریکس چه مزایای اقتصادی برای ایران دارد؟