مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 20:212023-12-23سياسي

تا سه سال آینده کل کشور زیرپوشش فیبرنوری قرار می گیرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، مهدی روحانی نژاد شامگاه امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان کردستان اظهار داشت: نهضت فیبرکشی در همه استان ها فعال است و هر چند عمده ترافیک اینرنت در جهان بر بستر اینترنت ثابت است در ایران برخلاف سایر کشورها عمده ارتباطات مبتنی بر ارتباطات سیار است.

وی تصریح کرد: توسعه ارتباطات فیبرنوری در دنیا از 10 سال قبل آغاز شده و تقریبا بسیاری از کشورهای پیشرفته تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند.

به گفته روحانی نژاد، برنامه ریزی برای ایجاد پوشش در ابتدای دولت سیزدهم انجام و تکالیف دستگاه ها و اپراتورها نیز مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه امسال ایجاد هشت میلیون پوشش است که تاکنون 4.

5 میلیون آن محقق شده است، گفت: بخش زیادی از حفاری های مربوط به توسعه فیبرنوری انجام شده و تا پایان سال می توانیم به عدد هشت میلیون دست پیدا کنیم و در نهایت سال آینده این هدف سخت و چالشی را به نتیجه برسانیم.

وی گفت: علاوه بر شرکت مخابرات، 9 اپراتور دیگر مجوز ورود به حوزه فیبرنوری دارند زیرا باید تا 3سال دیگر کل کشور تحت پوشش قرار گیرند و با همین رویکرد هم کل کشور بین 10 اپراتور تقسیم شده و مشوق هایی هم برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا سه سال آینده کل کشور زیرپوشش فیبرنوری قرار می گیرد

تا سه سال آینده کل کشور زیرپوشش فیبرنوری قرار می گیرد