مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 13:352024-01-10سياسي

حمایت تمام قد دولت سوئد از منافقین در پرونده حمید نوری


دولت سوئد در پرونده حمید نوری از افرادی حمایت کرده که سابقه طولانی در اقدامات تروریستی داشته و دست آنها به خون افراد بسیاری آغشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس، دادگاه تجدید نظر سوئد 28 آذر، رای نهایی را درباره حمید نوری صادر و حکم حبس ابد دادگاه بدوی را تایید کرد.

این حکم در حالی صادر شد که مقام ‎های سوئد و به ویژه سیستم قضایی این کشور هیچ پاسخی به تناقضات موجود در این پرونده نداده اند.

روند دادگاه چه در مرحله بدوی و چه در مرحله تجدیدنظر بسیاری از حقوق مسلم حمید نوری را نقض کرد.

بسیاری از اصول بین المللی دادرسی منصفانه و حتی قوانین داخلی سوئد در این روند نقض شدند و مقام ‎های سوئد هیچ ‎توجهی به این موضوع نداشتند.

نقض اصل تساوی حقوق شاکی و متهم تساوی حقوق شاکی و متهم یکی از اصول در دادرسی منصفانه به شمار می رود و بررسی پرونده حمید نوری از این بُعد واقعیت ها را آشکار می کند.

مروری بر پرونده حمید نوری از زمان بازداشت تا صدور حکم نهایی دادگاه تجدیدنظر، نشان می دهد که در زمینه های بسیاری، دادگاه این اصل را زیرپا گذاشته است.

یکی از این موارد فرصت‎ هایی بود که دادگاه در اختیار شاکیان و متهم پرونده در جریان دادگاه بدوی قرار می داد؛ این فرصت ها به طور غیر قابل باوری نابرابر بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت تمام قد دولت سوئد از منافقین در پرونده حمید نوری

حمایت تمام قد دولت سوئد از منافقین در پرونده حمید نوری