مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 11:052024-01-20پزشكي

ژنتیک عامل بیش از 50 درصد کم شنوایی هاست


از شایعترین علل مشکلات شنوایی در کودکان عوامل ژنتیکی، عفونت های گوش میانی، ضربه به سر و عفونت های دوران بارداری مادر است.

- ایسنا/البرز یک متخصص شنوایی اظهار کرد: از شایعترین علل مشکلات شنوایی در کودکان عوامل ژنتیکی، عفونت های گوش میانی، ضربه به سر و عفونت های دوران بارداری مادر است.

کودک با نقص شنوایی در یادگیری مهارت های کلامی دچار مشکل شده و ممکن است به دلیل فقدان این توانایی، دچار اضطراب و افسردگی شود.

شهرزاد اکبری زاده در گفت و گو با ایسنا، درباره تاثیرات کم شنوایی بر رشد اجتماعی کودکان گفت: کودکانی که به کم شنوایی مبتلا هستند، به خاطر عدم توانایی در ارتباط موثر و اینکه نمی توانند احساسات خود را بیان کرده و خوب بشنوند، ممکن است در معرض ابتلا به بیماری های روانی مثل اضطراب و افسردگی قرار گیرند.

به همین علت، بسیار مهم است که کم شنوایی یا ناشنوایی در مراحل اولیه نوزادی و حتی کودکی شناخته شده و مداخلات لازم برای آن صورت گیرد.

وی افزود: کم شنوایی از بین نمی رود و حتی ممکن است تشدید شود بنابراین اگر در کودکی کم شنوایی وجود دارد با نادیده گرفتن آن نه تنها کمکی به کودک نمی کنیم، بلکه ناخواسته بر مشکلات او همسو با رشد جسمی و اجتماعی اش اضافه کرده و باعث می شویم که سلامت مغز و روان کودکمان دچار مشکل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژنتیک عامل بیش از 50 درصد کم شنوایی هاست

ژنتیک عامل بیش از 50 درصد کم شنوایی هاست