مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 05:152024-01-14بين الملل

روسیه: تایوان بخش جدانشدنی چین است


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری اخیر تایوان گفت از نظر مسکو این جزیره بخش لاینفک چین محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر تایوان که در آن لای چینگ ته ، نامزد حزب حاکم پیروز شد گفت: موضع روسیه در رابطه با تایوان کاملا شناخته شده، منسجم و تغییرناپذیر است.

به نوشته خبرگزاری تاس روسیه، زاخارووا تصریح کرد، سیاست مسکو در رابطه با تایوان در اسناد و معاهدات سیاسی متعددی که در دهه های 1990 و 2000 توسط سران روسیه و چین امضا و تصویب شدند تصریح شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان داشت، به عنوان مثال این سیاست در بند پنجم معاهده حسن همسایگی، دوستی و همکاری بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین در تاریخ 16 ژوییه 2001 درج شده است.

او اظهار کرد که در این بند نوشته شده است: روسیه بر متغیر نبودن موضع اصولی خود نسبت به مساله تایوان که در اسناد سیاسی امضا و تصویب شده توسط سران دو کشور بین سالهای 1992 و 2000 مشخص شده تاکید مجدد می کند.

به گفته زاخارووا در بخش دیگری از این بند نوشته شده است: طرف روسی تصدیق می کند که تنها در جهان یک کشور چین وجود دارد، دولت جمهوری خلق چین تنها دولت مشروعی است که کل چین را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: تایوان بخش جدانشدنی چین است

روسیه: تایوان بخش جدانشدنی چین است