مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 11:302023-12-28اقتصادي

خیز روسیه برای گسترش خدمات بانکداری اسلامی


مقامات روسیه اجرای قانون ارائه خدمات بانکداری اسلامی در این کشور را از دستاوردهای سال 2023 برشمرده و بر برنامه ریزی برای گسترش آن در سراسر این کشور تاکید می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ خبرگزاری فارس نوشت: دولت روسیه با راه اندازی خدمات بانکداری اسلامی به دنبال جذب سرمایه گذاری از کشورهای اسلامی است این را رییس کمیته بازارهای مالی دومای دولتی آناتولی آکساکوف می گوید.

به گفته آناتولی آکساکوف، با اجرای قانون بانکداری اسلامی در روسیه، اقتصاد این کشور می تواند سرمایه گذاری اسلامی به ارزش 14 میلیارد دلار از ترکیه، اندونزی، پاکستان و سایر کشورها را جذب کند.

قانون بانکداری اسلامی در روسیه در سال جاری در جمهوری های خودمختار این کشور با جمعیت اکثرا مسلمان لازم الاجرا شده تا پس از گذراندن مرحله آزمایشی برای ارائه خدمات در سراسر روسیه اجرایی شود.

بر اساس قانون، بانک های روسی قادر به تامین مالی اسلامی و ارائه خدمات بانکداری اسلامی شده اند.

اجرای این قانون در مرحله آزمایشی خود که به مدت دو سال ادامه خواهد داشت، از اول سپتامبر 2023 تا اول سپتامبر 2025  در چهار جمهوری روسیه شامل داغستان، چچن، باشقیرستان و تاتارستان آغاز شده است و دولت و بانک مرکزی روسیه می توانند این دوره را تمدید کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز روسیه برای گسترش خدمات بانکداری اسلامی

خیز روسیه برای گسترش خدمات بانکداری اسلامی