مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 10:302023-12-24بين الملل

نه سه کشور بزرگ اروپا به ائتلاف اسراییلی آمریکا


به رغم تلاش های آمریکا برای الحاق کشورهای مختلف به ائتلاف برای مقابله با حملات یمن به اسراییل، سه متحد اروپایی واشنگتن به این ائتلاف جواب منفی داده اند.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس: در شرایطی که وزیر دفاع آمریکا در زمان اعلام تشکیل ائتلاف دریایی علیه یمن نام فرانسه، اسپانیا و ایتالیا را به عنوان اعضای ائتلاف اعلام کرد، آنها این ادعا را تایید نکردند.

خبرگزاری رویترز در گزارش شنبه (دیشب) خود درباره ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ به منظور حفاظت از اسراییل در برابر حملات یمن، از مخالفت سه متحد اروپایی و عضو ناتو با عضویت در این ائتلاف خبر داد.

عملیات نگهبان رفاه نام انتخابی آمریکا برای ائتلاف دریایی در دریای سرخ به منظور حفاظت از اسراییل در برابر حملات یمن است اما برخی تحلیلگران می گویند که این ائتلاف را می توان سپر دریایی اسراییل توصیف کرد.

رویترز خبر داد که اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از پذیرش حضور در ائتلاف به رهبری آمریکا سر باز زده اند و برخی دیگر هم خبر دادند که آنها عضو ائتلاف نمی شوند اما برای حفاظت از دریانوردی در دریای سرخ، طبق توافقات از قبل موجود عمل خواهند کرد.

  این رسانه غربی با اشاره به ابهامات موجود درباره اقداماتی که کشورها در قبال ائتلاف دریایی آمریکا باید انجام دهند، تاکید کرد که شرکت های بین الم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نه سه کشور بزرگ اروپا به ائتلاف اسراییلی آمریکا

نه سه کشور بزرگ اروپا به ائتلاف اسراییلی آمریکا