مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 12:352023-12-24اقتصادي

ضرورت استفاده از آب های غیرمتعارف در تولید پنبه


رییس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور، خشکسالی و کاهش بارندگی را از چالش های مهم پیش روی تولیدکنندگان پنبه دانست و افزود: استفاده از آب های نامتعارف نظیر آب های شور ضروری است.

- ایسنا/گلستان رییس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور، خشکسالی و کاهش بارندگی را از چالش های مهم پیش روی تولیدکنندگان پنبه دانست و افزود: استفاده از آب های نامتعارف نظیر آب های شور ضروری است.

قربان قربانی نصرآباد صبح یکشنبه سوم دی ماه 1402 در سومین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه با اشاره به اینکه در 75 کشور و پنج قاره دنیا پنبه کشت می شود، اظهار کرد: در اقصی نقاط جهان 350 میلیون هکتار پنبه کشت می شود که از سطح این اراضی بالغ بر 25 تا 26 میلیون تن الیاف تولید می شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف الیاف پنبه در کشور ما 3.

2 و در دنیا 4.

2 کیلوگرم است، افزود: در بیش از 70 درصد کشورهای دنیا به کشاورزان پنبه کار یارانه داده می شود تا بتوانند این صنعت را حفظ کنند.

رییس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور نوسانات تولید، افزایش دما، خشکسالی و کاهش بارندگی، بروز آفات جدید و کاهش کیفیت خاک را از جمله چالش های تولید پنبه در کشور برشمرد و تصریح کرد: برداشت غیر مکانیزاسیون و به تبع آن وجود الیاف غریبه در پنبه های برداشت شده از دیگر مسائل صنعت پنبه کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از آب های غیرمتعارف در تولید پنبه

ضرورت استفاده از آب های غیرمتعارف در تولید پنبه