مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 15:402024-01-09بين الملل

تلاش ترامپ برای مختومه کردن پرونده های قضایی 6 ژانویه


ترامپ بار دیگر تلاش می کند تا به شیوه دیگری مصنویت خود را در پرونده های مدنی مرتبط به ماجرای 6 ژانویه در آمریکا تضمین کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در تلاش است با استناد به بند دیگری از قانون اساسی این کشور مصنویت قضایی اش را در ماجرای پرونده های مدنی مرتبط با حادثه یورش به کنگره آمریکا در تاریخ 6 ژانویه تضمن کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسی بی اس نیوز ، ترامپ قصد دارد از دادگاه عالی آمریکا درخواست کند تا ادعای وکلایش را مبنی بر اینکه مصونیت رییس جمهور آمریکا باید از وی در برابر دعاوی مدنی مربوط به یورش 6 ژانویه به کنگره محافظت کند را شنیده و بررسی کند.

درخواست وکلای ترامپ روز دوشنبه در حالی مطرح شد که دادگاه تجدید نظر آمریکا ماه گذشته در حکمی عنوان کرد که رییس جمهور سابق آمریکا نمی تواند دارای حق مصونیت از یک دعوی مدنی باشد که به موجب آن در ماجرای آسیب های جسمی و روحی وارد شده به دو افسر پلیس کنگره آمریکا در جریان حمله به ساختمان کنگره در سال 2021 مسوول شناخته شده است.

  در پرونده ترامپ طی روز دوشنبه از دادگاه استیناف منطقه ای ایالات متحده در واشنگتن دی سی خواسته شد تا پیش از ارسال مجدد پرونده به دادگاه بدوی صبر کند تا وکلای وی از دیوان عالی کشور درخواست تجدید نظر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش ترامپ برای مختومه کردن پرونده های قضایی 6 ژانویه

تلاش ترامپ برای مختومه کردن پرونده های قضایی 6 ژانویه