مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 10:002024-01-12فرهنگي

گشایش نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در پکن


پس از سه سال تلاش مستمر سفارت و موزه ملی جمهوری اسلامی ایران و قصرموزه شهر ممنوعه پکن، نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در این مجموعه تاریخی افتتاح شد.

- پس از سه سال تلاش مستمر سفارت و موزه ملی جمهوری اسلامی ایران و قصرموزه شهر ممنوعه پکن، نمایشگاه شکوه ایران باستان در این مجموعه تاریخی افتتاح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نمایشگاه که به مدت سه ماه در چین دایر خواهد بود، بیش از 200 اثر باستانی ‎ایران با قدمت تا 3000 هزارسال به نمایش در خواهد آمد.

‏ در مراسم افتتاحیه مقامات و نخبگان ایرانی و چینی شامل دارابی ، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محسن بختیار ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، نوکنده رییس موزه ملی ایران، لی چون ، رییس سازمان میراث فرهنگی چین و وانگ شودونگ رییس شهر ممنوعه پکن حضور داشتند.

بی تردید این رویداد که به مدت سه ماه در پکن دایر خواهد بود گامی موثر در گسترش همکاری های موزه ای و میراث فرهنگی ا‎یران و ‎چین خواهد بود.

‏اهمیت این نمایشگاه ویژه، فراتر از نمایش صرف آثار است.

برگزاری این رویداد در مجموعه معتبر شهر ممنوعه به عنوان قطب فرهنگی ‎چین، فصل جدیدی در روابط و گفت وگوی فرهنگی میان دو تمدن بزرگ ‎ایران و ‎چین است که تاثیر بسزایی در تعمیق پیوند و دوستی بین مردم دو کشور خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشایش نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در پکن

گشایش نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در پکن