مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 12:552023-12-25اجتماعي

جذب 1000 نومعلم در مدارس مرزی و عشایری


بنا بر اعلام مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، امسال بالغ بر هزار نومعلم برای مدارس مرزی و عشایری جذب آموزش و پرورش شده اند.

- علی تیرگیر در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه حدود 225 هزار دانش آموز عشایری در کشور داریم، اظهار کرد: این 225 هزار دانش آموز در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم، مدارس شبانه روزی، مدارس فنی حرفه ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند.

به گفته وی، تعداد کل فرهنگیان آموزش و پرورش عشایری کشور نزدیک به 20 هزار نفر است که این تعداد شامل معلم، مدیر و کادر اداری می شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد نومعلمانی که امسال جذب مدارس مرزی و عشایری شدند توضیح داد: ما در دفترچه آزمون استخدامی آموزگاری هزار سهمیه برای مناطق عشایری و مرزی داشتیم و نهایتا از طریق مرحله اول پذیرش و تکمیل ظرفیت توانستیم هزار نومعلم را از طریق آزمون استخدامی ماده 28 جذب مدارس ابتدایی عشایری و مرزی کنیم.

تیرگیر افزود: از طرفی سهمیه خوبی از خروجی دانشگاه فرهنگیان داشتیم و امسال با این تخصیص نیرو مدارس، عشایری با بحران جدی معلم روبرو نبودند و بعد از گذشت یک الی دو هفته از مهر، مدرسه بدون معلم در مناطق عشایری نداشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب 1000 نومعلم در مدارس مرزی و عشایری

جذب 1000 نومعلم در مدارس مرزی و عشایری