مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 13:462024-01-13پزشكي

وقوع 9 هزار حیوان گزیدگی طی سال جاری در خوزستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر پژمان بختیاری نیا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهارکرد: تا پایان آذرماه امسال بیش از 9 هزار مورد حیوان گزیدگی در 23 شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین موارد حیوان گزیدگی ها، گازگرفتگی سگ است و بروز موارد حیوان گزیدگی در همه شهرهای خوزستان زیاد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: متاسفانه در چند سال اخیر تعداد موارد حیوان گزیدگی در سطح استان خوزستان به علت افزایش سگ های بلاصاحب در سطح شهرها و روستاها رو به فزونی بوده و در این شرایط، اقدامات جدی و اصولی متولیان امر برای ساماندهی سگ های بدون صاحب برای پیشگیری و مقابله با حیوان گزیدگی و کنترل بیماری هاری، ضرورتی انکارناپذیر است.

وی بیان کرد: در 9 ماهه امسال، در واحدهای مراقبت هاری و حیوان گزیدگی مراکز بهداشت شهرستان ها بیش از 30 هزار دوز واکسن و 3 میلیون واحد سرم هاری به افراد حیوان گزیده تزریق شده است.

بختیاری نیا گفت: هاری یک نوع عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی و قابل انتقال بین حیوان و انسان است که معمولا به دلیل گزش، خراش و حتی لیسیدن حیوانات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع 9 هزار حیوان گزیدگی طی سال جاری در خوزستان

وقوع 9 هزار حیوان گزیدگی طی سال جاری در خوزستان