مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 13:152024-01-20اقتصادي

برق آبی ها میدان را خالی نکردند/ 60 میلیون دلار ارزش افزوده در تولید انرژی


امسال نیز مانند سال قبل برق آبی ها میدان را خالی نکردند و با تولید تولید انرژی بالغ بر 1430 میلیون کیلووات ساعت در پاییز امسال 60 میلیون دلار ارزش افزوده به دلیل عدم مصرف سوخت های فسیلی در نیروگاه های برق آبی همراه داشت.

- امسال نیز مانند سال قبل برق آبی ها میدان را خالی نکردند و با تولید تولید انرژی بالغ بر 1430 میلیون کیلووات ساعت در پاییز امسال 60 میلیون دلار ارزش افزوده به دلیل عدم مصرف سوخت های فسیلی در نیروگاه های برق آبی همراه داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیروگاه های برق آبی، انرژی مورد نیاز خود را برای تولید برق از جریان آب رودخانه ها با کانال های انتقال آب تامین می کنند که در حال حاضر 162 واحد نیروگاهی در قالب 59 نیروگاه برق آبی در ایران وجود دارد که بخش عمده آن از جریان آب و یا انرژی پتانسیل آب پشت سدها و آب بندهاست.

ظرفیت نیروگاه های برق آبی در کشور 12 هزار مگاوات است و با توجه به این توان، نیروگاه های برق آبی حدود 15 درصد کل ظرفیت تولید برق کشور را تولید می کنند.

نیروگاه های برق آبی سهم 11 درصدی در تولید انرژی پیک تابستان سال جاری داشتند، تولید نیروگاه های برق آبی در شش ماهه اول امسال به میزان 4750 گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 80 درصدی داشته و 3 درصد نیز بیشتر از کل تولید سال گذشته بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق آبی ها میدان را خالی نکردند/ 60 میلیون دلار ارزش افزوده در تولید انرژی

برق آبی ها میدان را خالی نکردند/ 60 میلیون دلار ارزش افزوده در تولید انرژی