مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 03:462024-01-03بين الملل

جلسه شورای امنیت درباره وضعیت دریای سرخ


نماینده فرانسه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه گفت که شورای امنیت احتمالا امروز برای بررسی وضعیت امنیت کشتیرانی در دریای سرخ تشکیل جلسه بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نماینده فرانسه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه گفت که شورای امنیت احتمالا امروز برای بررسی وضعیت امنیت کشتیرانی در دریای سرخ تشکیل جلسه بدهد.

نیکلاس دو ریویر طی نشست خبری درباره حملات ارتش یمن به کشتی های صهیونیستی اظهار داشت: احتمالا شورای [امنیت] به زودی درباره این مسئله جلسه ای داشته باشد، احتمالا حتی فردا .

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وی با بیان اینکه وضعیت امنیتی در دریای سرخ بد است، توضیح داد: نقض مکرر [قوانین بین المللی] و اقدامات نظامی در آن منطقه رخ می دهد .

پیش از این، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که سایر کشورها نباید در مسیر خطرناک آمریکا در دریای سرخ حرکت کنند؛ زیرا این اقدامات پیامدهای منفی برای همه به همراه خواهد داشت.

(جزییات بیشتر ) در هفته های اخیر، به موازات شدت گرفتن حملات اسراییل در غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی های اسراییلی یا کشتی هایی که مقصدشان اراضی اشغالی است و قصد عبور از تنگه باب المندب در دریای سرخ دارند، تنگ کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه شورای امنیت درباره وضعیت دریای سرخ

جلسه شورای امنیت درباره وضعیت دریای سرخ