مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 13:502024-01-03اقتصادي

آنالیز عناصر فلزی و غیرفلزی نمونه ها با تجهیزات لیزری فناوران کشور


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاهی را مبتنی بر لیزر برای آنالیز عناصر فلزی و غیر فلزی به تولید رساندند که به گفته آنها این دستگاه قابل نصب روی خطوط تولید است و از این طریق به صورت برخط داده های آنالیز به اپراتور ارسال می شود.

- میثم گزمه، رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه به مدت 10 سال است که به صورت محصول محور، فعالیت خود را آغاز کرده ایم، افزود: در حوزه طیف سنج ها محصولی را در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی، مواد و تست و آزمون رونمایی کردیم.

وی این محصول را طیف سنجی فروشکست القایی لیزر یا لیبز (LIBS) برای آنالیزگرهای عنصری عنوان کرد و افزود: دستگاه هایی که وارد کشور می شوند، از نظر قیمتی، هزینه های بالایی دارند و یا تعمیر و نگهداری آنها با چالش هایی مواجه هستند.

گزمه ادامه داد: ولی دستگاهی که ما در این شرکت به تولید رساندیم، مجهز به تکنیک های لیزری است و می توانند بدون خراب کردن نمونه اولیه، اطلاعات عنصری و اتمی نمونه را استخراج و در اختیار کاربر قرار دهند.

عناصر آنالیز شده توسط این دستگاه شامل عناصر فلزی و غیر فلزی می شود.

این محقق، طیف سنجی فروشکست القایی لیزر یا لیبز (LIBS) را روشی دانست که در آن می توان عناصر یک نمونه را به صورت هم زمان و با سرعت بسیار بالا (در حد ثانیه) شناسای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنالیز عناصر فلزی و غیرفلزی نمونه ها با تجهیزات لیزری فناوران کشور

آنالیز عناصر فلزی و غیرفلزی نمونه ها با تجهیزات لیزری فناوران کشور