مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 15:452024-01-08اجتماعي

به جای زوج و فرد کردن در روزهای آلوده خودروهای پاکتر اجازه تردد داشته باشند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به این که یکی از راهکار های کاهش آلودگی هوا در زمان اوج آلودگی کاهش تردد خودروهاست گفت: - رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: زوج و فرد کردن خودروها در روزهای آلوده هیچ توجیه محیط زیستی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به این که یکی از راهکار های کاهش آلودگی هوا در زمان اوج آلودگی کاهش تردد خودروهاست گفت: در زمان تدوین راهکار های تحقق این امر، راحت ترین کار یعنی نصف کردن تردد خودرو ها و اجرای طرح زوج و فرد دیده شده بود.

وی با اشاره به این که راهکار های مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری آلودگی هوا باید به روز شود گفت: اکنون که محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا از طریق مکانیزه کنترل می شود و بانک اطلاعات خودرو ها و میزان آلایندگی آن ها موجود است باید راهکار جایگزین زوج و فرد که توجیه محیط زیستی هم داشته باشد جایگزین شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: به عنوان مثال می توان تردد خودرو هایی هیبریدی یا خودرو هایی که معاینه فنی برتر دارند در روز های آلوده مجاز باشد که بدین ترتیب هم انگیزه خرید خودرو های پاکتر و کم مصرف تر بیشتر می شود و هم هدف قانونگذار برای کاهش بار آلایندگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به جای زوج و فرد کردن در روزهای آلوده خودروهای پاکتر اجازه تردد داشته باشند

به جای زوج و فرد کردن در روزهای آلوده خودروهای پاکتر اجازه تردد داشته باشند