مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 18:302023-12-25پزشكي

حماس: به دلیل نبود امکانات پزشکی، بیش از 9 هزار نفر به شهادت رسیده اند


مسئول اطلاع رسانی دولت حماس در غزه گفت که تاکنون به دلیل کمبود ملزومات پزشکی بیش از 9 هزار نفر به شهادت رسیده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اسماعیل الثوابته مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه امروز در هشتادمین روز جنگ، از شهادت بیش از نه هزار نفر در پی نبود امکانات پزشکی خبر داد.

الثوابته به الجزیره گفت که برای بازیابی بخش بهداشت و درمان در غزه به روزانه هزار کامیون حامل دارو و ملزومات پزشکی نیاز است و کمک هایی که تاکنون وارد غزه شده، تنها می تواند دو درصد نیاز بخش درمانی را برآورده کند.

این مقام دولت حماس همچنین خبر داد که در پی بمباران های گسترده غزه، 23 بیمارستان دیگر قادر به خدمات رسانی نیستند و بخش بهداشت و درمانی به مرحله فروپاشی کامل رسیده است.

اسماعیل الثوابته همچنین گفت که به دلیل نبود امکانات پزشکی روز به روز تعداد بیشتری به شهادت می رسند، به طوریکه تاکنون بیش از نه هزار نفر به دلیل عدم توانایی در معالجه آن ها، جان خود را از دست داده اند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز در سخنانی گفت که در 24 ساعت گذشته صدها نفر به دلیل نبود امکانات و دارو به شهادت رسیده اند.

او همچنین گفت که 99 درصد از کادر پزشکی شمال غره به اسارت نیروهای اسراییلی درآمده اند و رژیم اشغالگر اجازه ورود کامیون کمک ها به شما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماس: به دلیل نبود امکانات پزشکی، بیش از 9 هزار نفر به شهادت رسیده اند

حماس: به دلیل نبود امکانات پزشکی، بیش از 9 هزار نفر به شهادت رسیده اند