مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 14:202023-12-27بين الملل

مأموریت های پایگاه نظامی فرانسه در اردن چیست؟


تحلیلگران می گویند، ماموریت فعلی حضور دریایی و هوایی فرانسه در اردن با نیازهای نظامی استراتژیک آمریکا در ارتباط است که شامل حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی و تثبیت امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و مبارزه با پهپادها در این منطقه است.

- تحلیلگران می گویند، ماموریت فعلی حضور دریایی و هوایی فرانسه در اردن با نیازهای نظامی استراتژیک آمریکا در ارتباط است که شامل حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی و تثبیت امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و مبارزه با پهپادها در این منطقه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرانسه از حوادث لیبی، سوریه و عراق و ظهور داعش برای تقویت حضور خود در دراز مدت در غرب آسیا استفاده کرد.

بعد از اینکه اواسط دهه 80 از آخرین پایگاه خود در لبنان و غرب آسیا عقب نشینی کرد، از نظر نظامی با شعار سازمان ملل و یونیفل فعالیت کرده است و همچنان به این ماموریت پایبند بوده تا به طور کامل از دامنه مستعمره های سابق خود در منطقه خارج نشود.

به نقل از پایگاه الخنادق، این کشور تا سال 2014 برای ایجاد پایگاه هایی در غرب آسیا تلاش می کرد، اما حضور آمریکا و تناقض در سیاست های فرانسه و آمریکا در دوره ژاک شیراک، رییس جمهور فقید فرانسه باعث شد تا فرانسه از سیاست های آمریکا در منطقه دور شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مأموریت های پایگاه نظامی فرانسه در اردن چیست؟

مأموریت های پایگاه نظامی فرانسه در اردن چیست؟