مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 12:302023-12-27اجتماعي

تغذیه در کاهش اثرات سوء آلودگی هوا موثر است


امروزه با آلودگی زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا مواجهیم که از طریق مداخلات تغذیه و یا بهبود تغذیه خانوار، می توان اثرات سوء آلودگی هوا را کاهش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، بازگشت لایه ای سنگین از دود و آلودگی بر فراز شهرها برای روزهای متوالی نشان می دهد که آلودگی هوا به راحتی قابل حل شدن نیست و به سادگی نمی توان از عوارض آن دوری کرد.

بنابراین باید با رعایت کردن توصیه های تغذیه ای برای آلودگی هوا و انجام برخی از روش های خانگی، از خود و خانواده محافظت کرد و به تغذیه مناسب هنگام آلودگی هوا بیش از پیش توجه شود.

تغذیه مناسب در چنین مواقعی می تواند دست کم میزان اثر گذاری مخرب آلاینده ها را در بدن کاهش دهد و  یک راهکار مهم در مسیر کاهش اثرات مخرب آلودگی هوا به شمار می آید و مصرف بعضی مواد غذایی در این روزهای آلوده می تواند اثر آلودگی هوا را کاهش دهد.

امید صادقی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه تغذیه نامناسب به مصرف بیش ازحد انرژی یا دریافت پایین انرژی و یا تنوع پایین دریافت گروه های مختلف غذایی اطلاق می شود گفت: متاسفانه امروزه با مصرف بیش از حد انرژی و چاقی و نبود محافظت غذایی در سطح جامعه مواجهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه در کاهش اثرات سوء آلودگی هوا موثر است

تغذیه در کاهش اثرات سوء آلودگی هوا موثر است