مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 19:002024-01-12فرهنگي

ثبت جهانی مجموعه زندیه از اولویت هاست


مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ثبت جهانی مجموعه زندیه از اولویت هاست.

- ایسنا/فارس مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ثبت جهانی مجموعه زندیه از اولویت هاست.

علیرضا ایزدی امروز، 22 دی ماه در جلسه دیدار شهردار شیراز و معاونین شهردار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: یکی از مجموعه های بسیار ارزشمند در شیراز مجموعه زندیه است که ثبت این مجموعه ارزشمند در فهرست جهانی یونسکو در دستور کار و اولیت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی قرار دارد.

وی، بافت تاریخی شیراز را که در فهرست ملی ایران به ثبت رسیده است، بافت ارزشمندی دانست و افزود: بافت تاریخی شیراز دارای برخی مشکلات است که باید شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی فارس برای رفع مشکلات و مسائل بافت با یکدیگر همکاری کنند.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی همچنین در خصوص ضوابط مربوط به بافت تاریخی شیراز گفت: آمادگی داریم که ضوابط بافت را بازنگری کنیم.

ایزدی در ادامه سخنان خود یکی از پروژه های مهم در شیراز را مرمت بازار وکیل برشمرد و گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مهم، بر اساس یک طرح جام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی مجموعه زندیه از اولویت هاست

ثبت جهانی مجموعه زندیه از اولویت هاست