مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 17:102024-01-07بين الملل

7 هزار روهینگیایی دوباره آواره شدند


به گفته سازمان ملل، آتش سوزی بامدادی در اردوگاه پناهجویان روهینگیا در جنوب شرق بنگلادش، 800 سرپناه را ویران و حدود هفت هزار نفر را بی خانمان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به گفته مقامات بنگلادشی، آتش سوزی در اردوگاه پناهجویان روهینگیا در جنوب شرق این کشور که در ساعات بامدادی امروز یکشنبه رخ داد، 800 سرپناه را ویران و هزاران نفر را بی خانمان کرد.

حدود سه ساعت طول کشید تا خدمات آتش نشانی و داوطلبان روهینگیا توانستند آتش را در کمپ 5 در منطقه مرزی با میانمار کمی قبل از ساعت یک بامداد به کنترل درآورند.

  کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل UNHCR اعلام کرد حدود هفت هزار نفر بی خانمان شده و حدود 120 مرکز از جمله مساجد و مراکز بهداشتی آسیب دیدند.

    حدود یک میلیون نفر از اقلیت مسلمان میانمار در اردوگاه های مملو از جمعیت ساخته شده از بامبو و پلاستیک در منطقه مرزی بازار کاکس بنگلادش زندگی می کنند که بیشتر آن ها در سال 2017 از سرکوب نظامی گریختند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد علت حریق در حال حاضر مشخص نیست و مقامات دولت (بنگلادش) به ما اطمینان می دهند که تحقیقاتی در این خصوص انجام خواهد شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 هزار روهینگیایی دوباره آواره شدند

7 هزار روهینگیایی دوباره آواره شدند