مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 09:252024-01-11پزشكي

دیابتی ها با ورزش کردن تا چه میزان می توانند قند خود را کنترل کنند؟


یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: برای اینکه بتوانیم دیابت و یا هر نوع بیماری را کنترل کنیم باید حداقل هفته ای 3 الی 4 روز ورزش حتی به مدت نیم ساعت یا 40 دقیقه انجام دهیم.

- ایسنا/قم یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: برای اینکه بتوانیم دیابت و یا هر نوع بیماری را کنترل کنیم باید حداقل هفته ای 3 الی 4 روز ورزش حتی به مدت نیم ساعت یا 40 دقیقه انجام دهیم.

محدثه افراز در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: ما برای تأمین انرژی بدن خود به درشت مغذی ها یعنی کربوهیدرات، پروتیین و چربی ها نیاز داریم، هر کدام از این ها که به طور مازاد در بدن فرد باشند باعث چاقی و اضافه وزن خواهد شد.

وی افزود: هیچ تفاوتی در هیچ کدام از این گروه های غذایی وجود ندارد و مازاد هر کدام از این ها موجب چاقی می شود، زمانی که بخواهیم از این گروه ها به عنوان انرژی استفاده کنیم بدن ما این ها را تجزیه می کند و تمام این ها به سمت قند تجزیه خواهد شد و به صورت گلوکز و گلیکوژن در بدن تبدیل می شوند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی تصریح کرد: هرچقدر فرد ورزش بیشتری کرده باشد مقدار عضله بیشتری دارد، بنابراین هر چه عضلات بیشتر باشند مقدار گلیکوژن عضله درون عضلات بالاتر است و زمانی که بخواهد فعالیتی را شروع کند از آن گلیکوژن بیشتر مصرف می شود، در واقع چون ذخیره فرد بیشتر است موجب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابتی ها با ورزش کردن تا چه میزان می توانند قند خود را کنترل کنند؟

دیابتی ها با ورزش کردن تا چه میزان می توانند قند خود را کنترل کنند؟