مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 14:152024-01-10سياسي

دستگاه های دولتی باید امکانات خود را در اختیار نامزدها قرار دهند


دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: کلیه دستگاه های اجرایی دولتی ذیل ماده 5 خدمات کشوری باید تمام امکانات خودشان را در اختیار نامزدها قرار دهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، محسن اسلامی در رویداد ایده پردازی جمهور جهت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: یک قانون جدیدی پس از سال ها برای اولین بار در کشور اجرایی می شود و مهم ترین آن تغییر در قانون فرایند انتخابات است، این قانون جدید، فرایند انتخابات را طولانی تر می کند؛ یعنی فرایند انتخابات را از 83 روز به 209 روز افزایش می دهد، به طوری که ما از مردادماه امسال درگیر کارهای اجرایی انتخابات هستیم.

وی افزود: تغییر دیگر در قانون انتخابات، پیش ثبت نام نامزدهای انتخاباتی است که این پیش ثبت نام به این دلیل وارد قانون شد که مدارک تحصیلی، شناسنامه ای، محکومیت های کیفری، تابعیت مضاعف و.

توسط شش دستگاه دولتی صحت سنجی شود و بعد از آن به ستاد انتخابات کشور منعکس شود، در این پیش ثبت نام 49 هزار نفر ثبت نام کردند که 38 هزار نفر واجد شرایط برای ثبت نام شدند.

دکتر اسلامی بیان داشت: فرایند انتخابات از ثبت نام تا اعتراض الکترونیکی شده و این کار باعث کاهش هزینه ها شده است؛ از جمله در قانون جدید که می گوید لزومی ندارد که رای دهنده با شناسنامه رأی بدهد و ضرب مهر در شناسنامه هم ضرورتی ندارد و فقط ث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه های دولتی باید امکانات خود را در اختیار نامزدها قرار دهند

دستگاه های دولتی باید امکانات خود را در اختیار نامزدها قرار دهند