مدرسه کار و کسب عصر ایران / توسعه ناب مشتریان (بخش دوم)توسعه محصول به این سوال پاسخ می دهد که مشتریان «چه زمانی (و چه چیزی) می توانند بخرند؟» توسعه ناب مشتری به این سوال پاسخ می دهد که آیا مشتریان آن محصول را خواهند خرید؟ - توسعه محصول به این سوال پاسخ می دهد که مشتریان چه زمانی (و چه چیزی) می توانند بخرند؟ توسعه ناب مشتری به این سوال پاسخ می دهد که آیا مشتریان آن محصول را خواهند خرید؟ عصر ایران ؛ داود مؤذن* - در مبحث اول توضیح دادم که توسعه ناب مشتریان چیست و برای کسب و کارها چه ضرورتی دارد؟ مبحث دوم در مورد این موضوع است که توسعه ناب مشتریان چه چیزی نیست؟در فلسفه می گویند اگر می خواهی بدانی یک پدیده چیست، باید ابتدا بدانی آن پدیده چه چیزی نیست. بنابراین برای درک بهتر مفهوم توسعه ناب مشتریان، می خواهیم مشخص کنیم که توسعه ناب مشتریان چه چیزی نیست. سوء تفاهم های زیادی در مورد توسعه مشتری وجود دارد که در زیر به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. توسعه ناب مشتریان، فقط برای استارت آپ ها نیست زمانی که کتاب استارت آپ ناب در عنوان کتاب خود از کلمه استارتاپ استفاده کرده است ولی استیو بلانک (که به ایده او در مورد چهار گام توسعه محصول جدید در مبحث اوّل اشاره شد) اعتقاد دارد، استارت آپ ها، تنها شرکت هایی نیستند که از توسعه مشتری سود می برند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |