مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 13:502023-12-23اقتصادي

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی


مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین این استان به صورت رایگان خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، محمد فتاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی واگیردار دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می سازد.

وی تصریح کرد: در برنامه های سازمان دامپزشکی کشور به منظور مقابله با این بیماری اجرای همزمان فازهای سراسری واکسیناسیون تب برفکی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد که زمان اجرای فاز دوم تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین در استان از امروز تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

فتاحی افزود: به منظور اجرای کامل فاز دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی اداره کل دامپزشکی استان با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش دولتی و خصوصی اقدام به ساماندهی  اکیپ های عملیاتی کرده که پیش بینی می شود بالغ بر 100 هزار راس دام سنگین و یک میلیون و 800 هزار راس دام سبک طی این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

وی گفت: اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد  اما باید توجه داشت که صرفا نمی توان به صورت صد درصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی